//Hogyan lehet alkalmi munkavállalót telefonon bejelenteni?
2019. november 12.
Kisokos / #egyszerűsített foglalkoztatás

Hogyan lehet alkalmi munkavállalót telefonon bejelenteni?

2019-11-27T12:18:41+02:00

Alkalmi munkavállaló bejelentése már telefonon keresztül is megtehető. A bejelentés megtételére az országos telefonos ügyfélszolgálat vonalán, a 185-ös hívószámon van lehetőség.

Az ügyfélszolgálat Magyarország területén belül 0-24 órában minden nap (hétvégén és ünnepnapokon is) hívható.

A beazonosítást követően az alábbi adatokat szükséges megadni a foglalkoztatás bejelentéséhez:

  • munkáltató adószáma
  • munkavállaló neve
  • munkavállaló adóazonosító jele
  • munkavállaló TAJ száma
  • az egyszerűsített foglalkoztatás jellege
  • foglalkoztatás kezdete
  • munkaviszony napjainak száma

Az ügyintéző általi elektronikus adatlap kitöltését követően a bejelentés az adóhatósághoz kerül továbbításra. A hívásról hangfelvétel készül, amit az ügyfélszolgálat a bejelentést követő ötödik év december 31-éig őriz meg.

A telefonos bejelentést nem csak a munkáltató teheti meg, azt bárki kezdeményezheti. A bejelentési kötelezettséget legkésőbb a munkavégzés kezdése előtt teljesíteni kell. A bejelentés visszavonására a hívástól számított 2 órán belül, hosszabb időtartamú bejelentés esetén a tárgynap reggelén 8 óráig van lehetőség lehetőség.
Amennyiben ezt is telefonon keresztül intézik, úgy szükség van a regisztrációs számra.

Az a munkáltató, aki 300 ezer forintot vagy annál több adótartozást halmozott fel, az nem foglalkoztathat egyszerűsített munkavállalót mindaddig, amíg az adótartozását ki nem egyenlíti.

Fontos!
A bejelentést legkésőbb a következő munkanapon jelenteni kell a gazdálkodó bérszámfejtője felé, hogy a szükséges adminisztráció elkészülhessen.